Dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny na wniosek osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą , osoby prawnej i jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej
I. PODSTAWA PRAWNA
-
Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
z dnia 27 sierpnia 1997r. ( Dz. U. z 2020r., poz. 426 z późn. zm.). -
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz. U. z 2015r., poz.926 z późn. zm.).
II. TERMIN SKŁADANIA WNIOSKU
Wnioski można składać w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego realizacje zadania.
III. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olkuszu, ul. Piłsudskiego 21, Zespół ds. Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych , tel. 32 643 39 41, wew. 18 lub 19, email : pfron@pcpr.olkusz
IV. ZASADY OGÓLNE
-
O dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny mogą ubiegać się: osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, jeżeli prowadzą działalność związaną z rehabilitacją osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej dwóch lat przed dniem złożenia wniosku
oraz udokumentują posiadanie środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł
na sfinansowanie przedsięwzięcia w wysokości nieobjętej dofinansowaniem ze środków PFRON. -
Realizacja wniosków następuje w kolejności złożenia wniosków, do wyczerpania środków finansowych przyznawanych na ten cel.
-
Wniosek niekompletny wymaga uzupełnienia w terminie 30 dni. Nieusunięcie braków
w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia. -
Dofinansowanie ze środków Funduszu nie przysługuje, jeżeli Wnioskodawca ubiegający się
o dofinansowanie ma zaległości wobec Funduszu lub Wnioskodawca ten był, w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku, stroną umowy o dofinansowanie ze środków Funduszu i rozwiązanej
z przyczyn leżących po jego stronie . -
O wszelkich zmianach zaistniałych po złożeniu wniosku Wnioskodawca informuje PCPR w Olkuszu niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od ich wystąpienia.
-
Wysokość przyznanego dofinansowania, sposób wypłacenia oraz zasady rozliczenia określa umowa zawarta pomiędzy Powiatem a Wnioskodawcą.
-
Warunkiem przyznania dofinansowania jest posiadanie przez Wnioskodawcę udziału własnego
w kwocie nie niższej niż 20% kosztów realizowanego przedsięwzięcia. -
Wysokość dofinansowania ustala się do wysokości 80% kosztów przedsięwzięcia, nie więcej jednak niż do wysokości 20 000 zł.
-
Dofinansowanie nie może obejmować kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych i zawarciem umowy o dofinansowanie ze środków PFRON między Wnioskodawcą a Powiatem.
V. WYMAGANE DOKUMENTY OD WNIOSKODAWCY PRZY ZŁOŻENIU WNIOSKU
-
Wniosek o dofinansowanie ( formularz wniosku stanowi załącznik nr 1 do regulaminu ).
-
Aktualny wypis z rejestru sądowego lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej ( ważny
3 miesiące ). -
Statut.
-
Dokument/y potwierdzający/e prowadzenie działalności związanej z rehabilitacją osób niepełnosprawnych przez okres , co najmniej 2 lat przed złożeniem wniosku.
-
Oświadczenie o posiadaniu i pokryciu udziału własnego w kosztach zadania.
-
Oświadczenie z banku o posiadaniu konta bankowego wraz z informacjami o ewentualnych obciążeniach.
-
Sposób reprezentowania ( pełnomocnictwo/a).
-
Szczegółowy preliminarz sprzętu rehabilitacyjnego (załącznik nr 1 do wniosku )
-
Klauzula informacyjna do przetwarzania danych osobowych ( załącznik nr 2 do wniosku )
-
Oferta cenowa od sprzedawcy na planowany zakup urządzenia.
W przypadku Wnioskodawcy prowadzącego działalność gospodarczą :
-
Zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy
de minimis w tym okresie. -
Informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, pomoc
de minimis.
W przypadku, gdy Wnioskodawca jest pracodawcą prowadzącym zakład pracy chronionej :
-
Potwierdzona kopia decyzji w sprawie przyznania statusu zakładu pracy chronionej.
-
Informacja o wysokości oraz sposobie wykorzystania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres trzech miesięcy przed datą złożenia wniosku.
-
Zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy
de minimis w tym okresie. -
Informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, pomoc
de minimis.
VI. FORMA ZAŁATWIENIA
Umowa cywilnoprawna na dofinansowanie, a w przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku, pisemna informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku – wymienione pismo nie jest decyzją administracyjną w związku z tym nie ma trybu odwoławczego.
VII. TERMIN ZAŁATWIENIA
Zgodnie z terminami określonymi w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia
25 czerwca 2002r. w sprawie określenia zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, nie wcześniej jednak niż
po otrzymaniu z PFRON informacji o wysokości środków oraz podjęciu przez Radę Powiatu w Olkuszu uchwały w sprawie określenia rodzajów zadań i wysokości środków PFRON przypadających w danym roku kalendarzowym na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w Powiecie Olkuskim.
VIII. ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW
-
Wniosek podlega weryfikacji pod kątem formalnym. W przypadku stwierdzenia braków/ uchybień w złożonym wniosku, w terminie 10 dni od daty złożenia wniosku informuje się pisemnie Wnioskodawcę o stwierdzonych brakach/uchybieniach i wzywa do ich usunięcia.
Nie usunięcie stwierdzonych braków, w wyznaczonym terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia. -
Po zakwalifikowaniu wniosku pod względem formalnym komisja opiniująca wnioski kwalifikuje
je do przyznania dofinansowania . -
Wnioskodawca otrzymuje pisemną informację o sposobie rozpatrzenia wniosku i w dalszej kolejności sporządzana jest umowa pomiędzy Wnioskodawcą a Powiatem.
-
Po podpisaniu umowy i dostarczeniu dokumentów rozliczeniowych dokonuje się wypłaty dofinansowania.
-
Wnioskodawca po odbiorze od sprzedawcy sprzętu rehabilitacyjnego zawiadamia o tym fakcie pisemnie PCPR. W dalszej kolejności przeprowadzona jest kontrola zakupu sprzętu przez pracowników PCPR oraz sporządzany jest protokół z przeprowadzonej kontroli.
-
Rozliczenie umowy następuje po dokonaniu wszystkich zobowiązań Wnioskodawcy.