Dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Powiatu Olkuskiego |
- PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
z dnia 27 sierpnia 1997r. ( Dz. U. z 2020r., poz. 426 z późn. ). - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz. U. z 2015r., poz.926 z późn. zm.).
- TERMIN SKŁADANIA WNIOSKU
Wnioski można składać w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego realizację zadania.
III. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olkuszu, ul. Piłsudskiego 21, Zespół ds. Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych , tel. 32 643 39 41, wew. 18 lub 19, email : pfron@pcpr.olkusz
- ZASADY OGÓLNE
- O dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych mogą ubiegać się osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej jeżeli:
- prowadzą działalność na rzecz osób niepełnosprawnych prze okres co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku,
- udokumentują zapewnienie odpowiednich do potrzeb osób niepełnosprawnych warunków technicznych i lokalowych do realizacji zadania,
- udokumentują posiadanie środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł
na sfinansowanie przedsięwzięcia w wysokości nieobjętej dofinansowaniem ze środków PFRON.
- Wniosek niekompletny wymaga uzupełnienia w terminie 30 dni. Nieusunięcie braków
w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia. - Dofinansowanie ze środków Funduszu nie przysługuje, jeżeli Wnioskodawca ubiegający się
o dofinansowanie ma zaległości wobec Funduszu lub Wnioskodawca ten był, w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku, stroną umowy o dofinansowanie ze środków Funduszu i rozwiązanej
z przyczyn leżących po jego stronie . - O wszelkich zmianach zaistniałych po złożeniu wniosku Wnioskodawca informuje PCPR w Olkuszu niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od ich wystąpienia.
- Wysokość przyznanego dofinansowania, sposób wypłacenia oraz zasady rozliczenia określa umowa zawarta pomiędzy Powiatem a Wnioskodawcą.
- Warunkiem przyznania dofinansowania jest posiadanie przez Wnioskodawcę udziału własnego
w kwocie nie niższej niż 50% kosztów realizowanego przedsięwzięcia. - Wysokość dofinansowania ustala się do wysokości 50% kosztów przedsięwzięcia.
- Dofinansowanie nie może obejmować kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych i zawarciem umowy o dofinansowanie ze środków PFRON między Wnioskodawcą a Powiatem.
- WYMAGANE DOKUMENTY OD WNIOSKODAWCY PRZY ZŁOŻENIU WNIOSKU
- Wniosek o dofinansowanie ( formularz wniosku stanowi załącznik nr 1 do regulaminu ).
- Aktualny wypis z rejestru sądowego ( ważny 3 miesiące ).
- Statut, umowa spółki, akt założycielski, kopia decyzji w sprawie przyznania statusu zakładu pracy chronionej.
- Sposób reprezentacji /pełnomocnictwo/.
- Oświadczenie o posiadaniu i pokryciu udziału własnego w kosztach zadania.
- Udokumentowanie posiadaniu konta bankowego wraz z informacjami o ewentualnych obciążeniach.
- Sposób reprezentowania ( pełnomocnictwo/a).
- Nazwa, szczegółowy zakres i miejsce realizacji zadania – program merytoryczny imprezy.
- Udokumentowanie środków własnych i źródeł finansowania innych niż PFRON.
- Kosztorys wydatków związanych z realizacja zadania.
- Lista niepełnosprawnych uczestników imprezy wraz z posiadaniem stopnia niepełnosprawności
( nie dotyczy imprez masowych).
- Podmiot prowadzący działalność gospodarczą, a w rozumieniu ustawy z dn. 2 lipca 2004r.
o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz.U. z 2017r., poz. 2168 ) do wniosku dołącza :
- zaświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie
o nieskorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie, - informację o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym jest związana pomoc de minimis,
- Pracodawca prowadzący Zakład Pracy Chronionej dołącza:
- potwierdzoną kopię decyzji w sprawie przyznania statusu zakładu pracy chronionej,
- zaświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie
o nieskorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie, - informację o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny,
z którym jest związana pomoc de minimis, - informację o wysokości oraz sposobie wykorzystania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres trzech miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
- Klauzula informacyjna do przetwarzania danych osobowych ( załącznik nr1 do wniosku )
- FORMA ZAŁATWIENIA
Umowa cywilnoprawna na dofinansowanie, a w przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku, pisemna informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku – wymienione pismo nie jest decyzją administracyjną w związku z tym nie ma trybu odwoławczego.
VII. TERMIN ZAŁATWIENIA
Zgodnie z terminami określonymi w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia
25 czerwca 2002r. w sprawie określenia zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, nie wcześniej jednak niż
po otrzymaniu z PFRON informacji o wysokości środków oraz podjęciu przez Radę Powiatu w Olkuszu uchwały w sprawie określenia rodzajów zadań i wysokości środków PFRON przypadających w danym roku kalendarzowym na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w Powiecie Olkuskim.
VIII. ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW
- Wniosek podlega weryfikacji pod kątem formalnym. W przypadku stwierdzenia braków/ uchybień w złożonym wniosku, w terminie 10 dni od daty złożenia wniosku informuje się pisemnie Wnioskodawcę o stwierdzonych brakach/uchybieniach i wzywa do ich usunięcia.
Nie usunięcie stwierdzonych braków, w wyznaczonym terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia. - Po zakwalifikowaniu wniosku pod względem formalnym komisja opiniująca wnioski kwalifikuje
je do przyznania dofinansowania . - Wnioskodawca otrzymuje pisemną informację o sposobie rozpatrzenia wniosku i w dalszej kolejności sporządzana jest umowa pomiędzy Wnioskodawcą a Powiatem.
- Po podpisaniu umowy i dostarczeniu dokumentów rozliczeniowych dokonuje się wypłaty dofinansowania.
- Rozliczenie umowy następuje po dokonaniu wszystkich zobowiązań Wnioskodawcy.