Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olkuszu uprzejmie informuje, że wzorem poprzednich lat powiat olkuski kontynuuje w 2016r. realizację pilotażowego programu „Aktywny Samorząd” – finansowanego ze środków PFRON
Zarząd PFRON przyjął dokument pn. Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów pilotażowego programu „Aktywny samorząd” w 2016 roku. Z pełną treścią tego dokumentu oraz streszczeniem jego głównych założeń, można zapoznać się na witrynie internetowej PFRON pod adresem:
http://www.pfron.org.pl/pl/programy-i-zadania-pfr/aktywny-samorzad/1644,dok.html
Moduły, obszary i zadania programu, które będą realizowane w 2016r.:
MODUŁ I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową, w tym:
Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
Zadanie 1. Pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu
Zadanie 2. Pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kat. B
Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym
Zadanie 1. Pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania
Zadanie 2. Dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania
Obszar C– likwidacja barier w poruszaniu się
Zadanie 2. Pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego
o napędzie elektrycznym
Zadanie 3. Pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości
Zadanie 4. Pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny,
w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne (co najmniej na III poziomie jakości)
Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej;
MODUŁ II pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym
Wnioski przyjmowane są w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olkuszu, ul. Piłsudskiego 21 od dnia 21.03.2016r.
Termin zakończenia przyjmowania wniosków:
dla Modułu I –do 30 sierpnia 2016r.
dla Modułu II
do 15 kwietnia 2016r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2015/2016)
do 10 października 2016r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2016/2017)
Więcej informacji na stronach: www.pfron.org.pl lub pod numerem telefonu 32 643 39 41
Tab. Harmonogram działań decyzyjnych w ramach modułu II pilotażowego programu „Aktywny samorząd” w 2016r. Harmonogram wynika z obowiązujących zasad realizacji modułu II programu.
21.03.2016 | Termin rozpoczęcia przyjmowania wniosków o dofinansowanie w ramach roku szkolnego/akademickiego 2015/2016 (1-y cykl 2016) |
15.04.2016 | Termin zakończenia przyjmowania wniosków o dofinansowanie w ramach roku szkolnego/akademickiego 2015/2016 (1-y cykl 2016) |
31.05.2016 | Termin zakończenia wypłaty dofinansowania w zakresie wniosków złożonych do dnia 30.03.2016 r. |
tryb ciągły | Termin rozpoczęcia przyjmowania wniosków o dofinansowanie (2-gi cykl 2016) |
10.10.2016 | Termin zakończenia przyjmowania w 2016 roku wniosków w ramach programu (2-gi cykl 2016) |
31.01.2017 | Termin złożenia przez samorząd powiatowy sprawozdania z realizacji programu w 2016 r. (zakończenia wypłat dofinansowania w odniesieniu do wniosków złożonych w 2016 r.) |
30.06.2017 | Termin rozliczenia środków finansowych przekazanych na realizację programu w 2016 roku – do tego dnia wszystkie umowy dofinansowania zawarte pomiędzy Realizatorem programu a Wnioskodawcami powinny zostać rozliczone. |
Druki wniosków na dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach pilotażowego programu ,, Aktywny samorząd’’ obowiązujące w 2016r. :
- dla osoby niepełnosprawnej pełnoletniej
- dla osoby niepełnoletniej tj. dziecka/podopiecznego niepełnosprawnego,
- specyfikacja przedmiotu dofinansowania – Moduł I/Obszar A/Zadanie nr 1,
- specyfikacja przedmiotu dofinansowania – Moduł I/Obszar A/Zadanie nr 2,
- specyfikacja przedmiotu dofinansowania – Moduł I/Obszar B/Zadanie nr 1 oraz nr 2
- specyfikacja przedmiotu dofinansowania – Moduł I/Obszar C/Zadanie nr 2,
- specyfikacja przedmiotu dofinansowania – Moduł I/Obszar C/Zadanie nr 3,
- specyfikacja przedmiotu dofinansowania – Moduł I/Obszar C/Zadanie nr 4,
- specyfikacja przedmiotu dofinansowania – Moduł I/Obszar D,
- specyfikacja przedmiotu dofinansowania – Moduł II.
Załączniki do wniosku :
- oświadczenie o wysokości dochodu – wspólne gospodarstwo domowe,
- oświadczenie o wysokości dochodu – samodzielne gospodarstwo domowe,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- zaświadczenie lekarskie Moduł I/Obszar B Zadanie nr 1 ( wzrok ),
- zaświadczenie lekarskie Moduł I/Obszar B Zadanie nr 1 ( kończyny górne ),
- zaświadczenie lekarskie Moduł I/Obszar C Zadanie nr 3 i 4,
- zaświadczenie Moduł II wydane przez właściwą jednostkę organizacyjną szkoły,
- zaświadczenie nr 1, Moduł I/Obszar D,
- zaświadczenie nr 2, Moduł I/Obszar D,
- zaświadczenie Moduł II dla studentów pracujących.